tirsdag 27. juli 2010

Strikke, strikke ville kjerringa, fortsettelse.....

I forrige innlegg viste jeg en liten jakke, som ble større enn jeg hadde planlagt. Jeg har strikket en til, denne gangen tror jeg det ble str. nyfødt!? Jeg vet at det kan være kjempeforskjell, men denne ble riktig liten og søt, om jeg må få si det selv. Har tenkt å strikke en liten "djevel-lue" også, men nå føler jeg for å ta en liten pause. Det har blitt mye strikking i det siste....
Dette sjalet har jeg strikket parallellt med den lille jakken. Nesten 2 nøster med Drops Delight  farge 13, pinne 5. Morsomt å strikke, men jeg har ikke klart å få til kanten nede slik den skal være. Det er denne blokkingen som er et litt ukjent kapittel for meg. Der tror jeg det ligger mye av sluttresultatet i slike fleksible strikkeplagg!?  Jeg likte garnet bedre i nøstet enn ferdig strikket.
En god venninne hadde slitt ut strikkeposen sin, så nå har jeg sydd henne en ny!! Det er en sann glede når ting blir så godt brukt at det blir brukt opp!! Nå har jeg laget den med litt forsterkninger på de stredene som er sårbare-les: glidlåsen.  Jeg finner stadig fantastiske blogger, som gir meg masse inspirasjon. Så mye, at jeg føler meg inspirert i alle retninger, og det hadde vært praktisk å ha vært  blekksprut.......  Håper solen skinner hos deg.....
Posted by Picasa

8 kommentarer:

Kari sa...

Synes det var fine farger i sjalet jeg.....du er bare super-rask med de pinnene dine....:-)!!!
Joda, i DAG skinner sola på oss.....litt trøstesløst siden Svein kom - spesielt når det meldes "super-helg" og "knall-vær i 10 dager". Vet at jeg er litt "vær-sjuk", men ...... sommer skulle jo liksom være sommer....
Ringer deg snart!!

Beate sa...

Flott jakke, og flott sjal! Sånne garn ser ofte finere ut som nøste, men jeg syns sjalet ditt ble fint jeg!

Marit sa...

Så mye fint du strikker! Jeg får lyst til å prøve selv. Trenger bare de blekksprutarmene du snakker om...

; )

Ønsker deg flott sommervær!

Dreamgirl sa...

Heisan

Brettet til kyllingen er kjøpt på Plantasjen ;) Lykke til, og jeg er enig - kjøpekylling er blæ i forhold

Mette sa...

Sa fint det sjalet ble! Lekkert, synes jeg. Blir litt inspirert til a finne frem strikkepinnene, jeg. Er bare litt utalmodig og ma se raske resultater... til hosten, kanskje?

ha en fin dag!

Ulla sa...

Tak for tip til stofbutik i USA. Fint sjal, perfekt til efteråret.

Rosalyn Manesse sa...

What beautiful knitting! Wonderful yarn, too.

Heidi sa...

Kjempesøt jakke og nydelig sjal!